Identiteit: Stedelijk Museum Breda

Logo met verbindingsstreep

#museum #logo #businesscards

De opdracht

 

Het Breda’s Museum en het MOTI werden in een jaar tijd samengevoegd tot één nieuw museum: Het Stedelijk Museum Breda. YURR studio is gevraagd een nieuwe identiteit te ontwerpen die aansluit bij de termen ‘erfgoed en beeldcultuur' en toegankelijk is bij een brede doelgroep.

 

Na gedegen onderzoek zijn we samen tot één strategie gekomen, met intensief 1-op-1 contact met het museum.

Een opvallende huisstijlkleur

#branding #oudennieuw

Het samenspel

 

Door zowel de rol van ontwerper als die van projectmanager op zich te nemen, heeft YURR studio het communicatieteam optimaal ontzorgd.

 

We vertaalden de vraag naar een campagne met tastbare communicatiemiddelen en -producten en bewaakten de huisstijl ook bij gebruik door andere leveranciers en producenten.

Pictogrammenreeks

#bewegwijzering #icons #line

Huisstijlwijzer voor intern en extern gebruik

#guidelines #branding #rules

Campagne met Bredanaar

#art #local #pioneers

Signing

#wayfinding #signing #jake

Teksten voor tentoonstelling

#typography #wall

Het concept

 

Het museum verbindt culturele initiatieven aan de stad Breda en heeft daar een service verlenende rol in. De identiteit moet daarom dienend, neutraal en flexibel zijn, zodat betreffende exposant of tentoonstelling centraal kan staan op een uiting.

Tentoonstellingsagenda

#agenda #folder #pantone

Ontwerp

 

We kozen een eigentijdse kleur. De IJ is een typisch Nederlandse lettercombinatie. De lijn naar het woord ‘Breda’ is een visualisatie van de verbinding tussen het museum en de stad.

 

Voor het museum is ook een set iconen ontworpen, zodat we zonder taalbarrière algemene bewegwijzering kunnen communiceren.

Café LANZAS identiteit

#systeemhuisstijl #identity

I.S.M. expositieruimte

#cooperation #cultural