: Business Park Aviolanda

Vliegtuigsymbool opgenomen in nieuw logo

#2011 #FF-Dax #Aanpassing

De opdracht

 

Onze opdrachtgever nam het bedrijventerrein Aviolanda over van de gemeente Woensdrecht. De rechten voor het logo bleven bij de gemeente. Aan ons de taak om een nieuwe huisstijl te ontwikkelen, bouwend op de herkenbaarheid van de bestaande identiteit. Hierbij hebben we samengewerkt met de partners van Aviolanda: UmaMedia en Rewin.

Handout voor de toekomstige huurders

#DVD #boekje #Alles-in-1

Het onderwerp

 

De drie kleuren van het oude logo staan voor people, planet en profit. In het ontwerp voor de huisstijl maken we gebruik van dezelfde kleuren en betekenissen. Passend bij de nieuwe doelstellingen, leggen we meer nadruk op zakelijke kansen. Het vliegtuig in het nieuwe logo koerst naar 'profit'. Tegelijk hebben we enkele verbeteringen doorgevoerd, zoals de keuze voor een passend lettertype.

Ontwikkeling nieuwe huisstijl

#Analyse #indestijlvan #kleuren

Infoboxes voor videomontage

#video #infographics #3d

Huisstijl in gebruik (foto: L. Sturm)

#Spandoeken #huisstijlwijzer #Marianne Vos

Projectteam:

Opdrachtgevers:

Rob Sturm, BusinessPark Aviolanda

Stefan van Seters, Rewin

Daniëlle Janmaat Grontmij

 

Producenten:

Uma Media ~ film en DVD begeleiding

MoWarped ~ 3d animaties video

Grafisch bedrijf Goes ~ drukwerk

Bugbyte ~ website

Take off

Of we een dvd-hoes wilden ontwerpen? Dat was de eerste vraag die Aviolanda ons stelde. Doordat de rechten voor het logo elders lagen, leidde deze vraag tot het ontwikkelen van een huisstijl. We ontwikkelden een complete grafische oplossing: voor drukwerk, video, digitaal en signing op het Business Park. De samenwerking bevalt goed en we werken geregeld aan de uitwerking van communicatiemiddelen.

 

Aantrekkelijke video implementatie voor website

#Interactief #online #video

Opmaak in Microsoft office

#communicatieset #bewerkbaar

Uniform bewegwijzering

#signage #pictogrammen